4 Aralık 2010 Cumartesi

Murat Uyurkulak - TOL


Devrim, vaktiyle bir ihtimaldi ve çok güzeldi.
Saraylara merakla bakan sivil çocuklar hatırlıyorum. Geniş caddaler arşınlayan kavruk adamlar, böğürtlen yiyen kara kadınlar, sert laflar gezdiren kuru ağızlar…
Annemin ağzı fazla bozuktu.
Herhalde sadece benim korkmadan bakabildiğim, baştan başa izlerle kaplı yüzümün ortasında, buruşuk bir yaraya benzeyen ağzını açar ve her seferinde aynı şeyi söylerdi: “Bizi düzdüler. Çocuklarımızı da düzecekler. İçlerinde ne kadar tarih, dua, silah ve dahi şan varsa üzerimize kusacaklar…”
Annem biraz kaçıktı. İlkokula başlamıştım, intihar etti.
Ben babasız da bir Yusuf’tum. Konsey’i gözümle gördüğüm sabah, uslu ve yaşlı bir çocuktum. Yatağımı ıslatmıştım yine. Utangaç bir serinlikle uyandım. Perdeyi araladım ve yetiştirme yurdunun kapısında bekleyen ufak tefek askeri seyretmeye koyuldum.
O askerin üniformasında, sonradan bütün hayatımı boydan boya çizecek, haki bir bıçağın bilenmeye başladığını nereden bilecektim? Çiş kokusu hoş bir kokuydu, haki tuhaf bir renkti. Hep yarım kaldım, hiç tam doymadım, tam bağırmadım, tam dokunmadım. Bıçak ryhymda dehşet bir fısıltı gibi ilerledi ve ben tam ortamdan yarıldım. Ruhuma bir hayat yakıştıramadım.
Oysa o sabahtan önce ben, henüz ruhu bütün bir Yusuf’tum…

9 yorum:

  1. keşke yine kitap yayınlasa murat uyurkulak...

    YanıtlaSil
  2. http://www.afilifilintalar.com/yazar/uyurkulak

    burda birşeyler karalıyor bazen

    YanıtlaSil
  3. Sev@l'den duymuştum ilk kez adını.
    Güzel yazanlar neden tanınmıyor anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim adres için

    YanıtlaSil
  5. bulmak için aramak lazım... kitabı var, bir sürü yazdığı da var lakin arayan buluyor... devrim de bir nevi böyle... nasıl demeyin düşünün bulursunuz.. :)

    YanıtlaSil
  6. son iki gündür farklı insanlarla sürekli tol hakkında konuşuyordum, şimdi burda görünce de, dedim ki, bir şey diyemedim işte. ihtimaller güzeldi, yumruklar da.

    YanıtlaSil
  7. Geçenlerde ikinci kez okuma keyfine eriştiğim güzel kitap. Tüm satırların altını tek tek çizip, aklıma kazıyasım gelir.

    Diğer romanı Har'da pek güzeldir.

    YanıtlaSil
  8. yıllar önce elime düşmüştü. sonra hakkını vererek okuyamadığımı mı farketmiştim emin değilim. şimdi kitabı bir gecede, bir solukta yarıladım. yarıdayken bu postun geldi aklıma. kedi okumuştu bu kitabı evet. genelde okuyacağım kitaplarla ilgili ise yazdıkların okumuyorum, hani bir şekilde nasılsa bulaşıcam hissi..

    böyle bir dil cambazlığı beklemiyordum ben galiba kitaptan. hem ondan çok etkilendim. hem işte..

    öpüyorum aylak kedicim.

    YanıtlaSil
  9. beğeneceğinden hatta üzerine birşeyler karamak isteyeceğinden en ufak bir şüphem çok kedim ..

    YanıtlaSil