16 Ocak 2024 Salı

Kötü-lük

İnsan doğası iyi midir, kötü müdür, konuşup konuşup durduktan sonra derste hep soruyorum öğrencilere, “sizce?” diye. Çoğunluğu haftalar geçmesine rağmen ve biz Locke, Rousseau, Mill üzerine konuştuktan sonra bile dönüp “Hobbes sanki hocam” diyor.

Bugün kargocuya bir notun bırakıldığı bir videoya denk geldim. Adam diyor ki anahtarım paspasın altında, ben iş seyahatindeyim, kutuda Santa kostümü var, giyinip evdeki köpeğime sürpriz yapar mısın. Kargocu anahtarla içeri giriyor, evi soymaya başlıyor. Bunun bende yarattığı “normalliğe” şaşırdım. Hani “iyi” insanların videolarını izlediğimizde aşırı bir duygu yoğunluğu hissediyoruz ya… Bunda ise “hmm normal davranmış” gibi hissettim. Bana mı özel? Sanmam. Diğerinin duygu yaratmasının sebebi de bence “normal” olmaması. Çünkü hepimiz, kendimizden, içimizde bir yerlerden, insan doğasının iyi olmadığını biliyoruz. Sebebi bu. Evet. Paspasın altına birkaç yüz dolar bıraktın diye o adam evin içindeki binlerce dolar değerindeki eşyalardan neden vazgeçsin?

İşte böyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder