25 Mart 2022 Cuma

Gündüz Kafesi Günlükleri

 Üç ayrı masa. Üç kişi. 

'Biz dünyadan gider olduk.'

Kadının elinde telefon var. 

Adamlardan birinin bir bilgisayarı. Diğerinin kulaklığı ve telefonu. Arada bakıyor. 

Kadın sigara içiyor. Bilgisayarlı adam sigara içiyor. Kulaklıklı adam içmiyor. O çay içiyor. Bir şeye canı sıkılmış gibi duruyor. Düşünüyor. Elini alnına götürüyor. 

Bilgisayarlı adam önemli işler yapıyor, kesin. Yüzüğü var, saçları uzun, kıvırcık. Günün bu saatinde böyle bir kafede peşinde koştuğu önemli işlerin etraftan merak edildiğini sanmıyorum. 

Kadın kahve içiyor. Süt köpüklü. Önce karıştırıyor, bir iki kere köpüğü alıyor kaşıkla, içiyor. Sonra kahveden bir yudum. Masaya bırakıyor fincanı. Sigarasıyla oynuyor. Bu arada bilgisayarlı kıvırcık adam yeni bir sigara yakıyor. Kulaklıklı adam çayını bitiriyor. Boş bardağını almaya gelen yok. 

Sokakta hareket yok. Bir motor geçiyor. İki kadın, bir sürü poşetle. İki sevgili. Pembe montlu kapüşonlu bir kadın. Mavili bir çöpçü. Siyah başörtülü bir kadın. Okullu iki genç. Şemsiyeli bir adam. Kırmızı başörtülü bir teyze. Genç güzel iki kadın. Geçiyorlar. 


Kulaklıklı adam, bilgisayarlı adamdan menü istiyor. Bilgisayarlı adam getiriyor, kafenin müdavimi değil çalışanı, belki sahibi olduğunu belli ediyor. Kulaklıklı adam menüye bakarken, bilgisayarlı adam kapıda bekliyor. Oturmadan sipariş mi alacak? Alıyor. Boş bardak ise hala masada. Yürümekte zorlanan bir adam ağır ağır yürüyor. Ne kadar sürüyor sokağı geçmesi? Uzun, belki bir ömür, belki daha fazla. Kadın sigarasını söndürüyor. Kahvesi bitti mi? Bir süredir uzanmıyor. 

'Her gelen ağladı kalbini bağladı dalgalı saçlarına.' 

Hayır, kahvesi bitmemiş kadının, içiyor. Yeni sigara yakıyor. Bilgisayarlı adam görünürde yok. Kulaklıklı adamın siparişini hazırlıyor bir yerlerde. Boş çay bardağı hala masada. Sokağın köşesinde bir adam. Karşıda üç genç. Kulaklıklı adama pasta. Canı sıkkındı hani? 


Kadın kahvesini içiyor. Bu kez tabağına koyuyor. 


....

9 yorum:

  1. Kulaklıklı adamın canı sıkkın falan değil ama sıkkınmış gibi görünmeyi seviyor. Ne de olsa sıkkınlık prim yapan bir durum. Bilgisayarlı adam solitaire ya da artık ne modaysa onu oynuyor çalışırmış gibi görünürken. Aslında açtığı kafe zararda ama yeri iyi, yazı çıkarır. Kahveli kadın bugün hastayım diye işi kırmış, kendiyle başbaşa, keyifli. Birazdan kalkıp bir de yürüyüş yaparsa, akşama tavuk ızgara ve salata yerine bir pizza ısmarlayarak ayaklarını orta sehpaya uzatıp güzel bir film izleyecek yine kendiyle başbaşa. Bir bardak kırmızı şarap da içebilir, belli olmaz.
    :)
    Birazdan deniz kuzulamaya, hafiften poyraz çıkmaya başlar. Aynı anda hesabı isterler, kadınınki önce gelir. Adam bahşişi bol tutar. Kalkarlar..
    İyi haftasonları!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu yorumu o kadar keyif alarak okudum ki! şahanesin :))

      Sil
    2. ben canım sıkıldığında pasta yesem ohoo :) diyorum! ahhahahah

      Sil
    3. ben bunu yaptım son iki senede 20 kilo aldım kimseye tavsiye etmiyorum :))

      Sil
  2. Aynı fikirdeyim Elisabeth'le. Oysa neler yazarım ben şimdi diye düşünüyordum okurken:)

    YanıtlaSil
  3. Ya harika bir anlatım bu. Üç masa, üç insan. Ardında büyük merak bırakan kısa cümleler. Çok güzel, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil