23 Mayıs 2023 Salı

6- Vesvese

Yeniden kurgulamak oldukça zor. Belki de hatırlamak yeterli olmalı. Fakat hatırlamıyorum. İşler tam olarak ne zaman bozuldu ya da zaten hep mi bozuktu?

Son haftalarda anlık sinir artışlarıma hayret ediyorum, ben değil gibi. Kim gibi? O anlarda yanımdaki insanı parçalamak evet parçalamak, avazım çıktığı kadar bağırmak, bağıra bağıra ağlamak isteğiyle dolup taşıyorum. Taşkınlık. Hiç olmayan şeyler oluyor. Değişiyorum ya da dönüşüyorum. Devcileyin bir böceğe ama sakin olmayan bir böcek.

Ne yapacağım? Tam da kınadığım insanlar gibi, dışarıda o kadar çok şeye tahammül etmek zorunda kalıyorum ki zorluğun en yakınlarımdan getirilmesine tahammülüm kalmıyor. Biraz mola versek, hafif esen bir rüzgârda dalgalanan bir perdenin altında uyusak? Olmaz mı? O kadar mı uzak bir ihtimal bu istekler?

(Bunları yazarken ceviz yiyorum, beyne iyi geliyormuş.)

O küçük şehre dair aklımda kalan tek güzel zamanlar ilk ve orta okul zamanları, lise yıllarını neredeyse tamamen silmişim hafızamdan. Nedenini bilmiyorum. Diğeri ise hüzne sebep olabilecek kadar güzel zamanları çağrıştırıyor. Şehre artık o kadar kar bile yağmıyor. Kar bile.

Hayatım son dönemde hızlı değişiyor. Yaşadığım yerin değişmesi ise zirve noktası gibi. Nasıl alışacağım? Nasıl benimseyeceğim? Belki Süheyla’nın ve bitkilerimin o eve girmesi, o evi yuva yapar bana. Mualla ve S. ise tam bir muamma. Keşke bir “kendim rehberi” olsaydı elimde, kaynak kitap gibi, unuttuğum yere dönüp baksaydım. Neler oluyor böyle, çok şaşkınım!

 

Pekala, şöyle bakalım bir de, ne olsun isterdim? Tam şimdi, şu an, gitmek istediğin herhangi bir yere gidebilirsin E.cim, deselerdi, nereye giderdim?

(Yaklaşık beş dakika boyunca pencereden dışarıya bakıldı, birtakım kuş sesleri dinlendi, ağaçlar incelendi, radyoda çalan şarkı dinlendi, geri dönüldü.)

Pazar günü yine seçim var. Evde taze fasulye var, pişmemiş, dünden biraz tavuk, pişmiş. Perşembe günü izin kullanırım diyorum, gelecek haftanın iznini. Gelecek hafta da haziran izinlerinden. Sonra bayram tatilinde bir hafta yokum, değil mi?  İşte bunlar hep,, sinema?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder