1 Kasım 2020 Pazar

kasımçiçeği

 içinden çıkılmaz bir hal almaya başladı. başladı mı? çok uzun zamandır içinden çıkılmaz bir halde. aç kapat. aç kapat.

aç.

kapat.

a

ç

.

k

a

p

a

t

.


saatimi kolumdan çıkartıyorum. çıkarttığı izi ovalıyorum. bileğimi kokluyorum. derinin derimde bıraktığı koku. saçlarım canımı acıtıyor. parmaklarımı kafamda gezdiriyorum. tokayı çıkartıyorum. saçlarımın toka takacak kadar uzamış olduğunu tokayı takarken değil çıkartırken fark ediyorum. bazı şeyleri değiştirmek istiyorum. gücüm yok. bazı şeyleri değiştirmek istiyorum. gücüm yok. bazı şeyleri d e ğ i ş t i r m e k  


g ü c ü m y o k 


ne anlatacağımı düşünüyorum. benim gücüm bitti. ne der? o zaman şu ilaç.... hayır. ilaç içesim de yok. o zaman neden geldin. bilemiyorum, psikiyatriye neden inanmadığımı kendime hatırlatmak için sanırım. bir de maaşınızı merak ediyorum? ne kadar? 


poşet çayı, henüz soğumamışken özlerimin altına sürüyorum, iyi geliyormuş. neye? yorgun görünmesin diye. yorgun mu görünüyorum. diğer elimdeki sigaraya bakıp, artık tadını kaçırdın, diyorum kendime. havuç kıtırlarından yiyorum. 


ben okurdum eskiden. saatlerce okurdum. öyle güzel okurdum ki.  ayaklarımı duvara dayardım, başım aşağı sarkardı. beynime kan dolardı. dolar mıydı? nasıl okurdum hem. ne değişti? neyi değişirdim? nasıl geri dönebilirim? gerçekten istediğim bu olabilir mi? nasıl geri dönebilirim?


seçenekleri, tüm karşıtlarıyla beraber önüme sıralasam da seçemiyorum. hiçbirini istemiyorum. belli ki istemiyorum. hiç bilmediğim bir seçeneğin var olduğuna inanmak mı istiyorum. hala içimde kaynağını bilmediğim bir umut mu var? nedir bu? yaşama isteği mi? devam etme isteği mi? inat mı? olmadı, olmuyor, olmayacak. fakat nedir bu? 


"en azından" ile başlayan zavallı cümlelerimi kim duymak ister?

6 yorum:

  1. Ne güzel bir karanlık yazı. Karanlık yazının da güzeli mi olur? "saçlarımın toka takacak kadar uzamış olduğunu tokayı takarken değil çıkartırken fark ediyorum." Çok iyi. Devamı veya öncesi bir kitap olsa okurdum. Üstelik bu kadar okumamışken. Bu denli uzak düşmüşken kitaptan. Ne güzel bir karanlık yazı. Karanlık yazının da güzeli olurmuş.

    Burada bıraksam etkileyici bir noktada kesmiş olabilirdim, ama biraz daha yazmak istiyorum :) Bazı yorumlarım metinden türüyor. Önceki paragraf salt ben değilim muhtemelen. Kendinden sürdüren hiç kuşkusuz iyi bir metin var ortada. Ellerine sağlık, sanırım ruhuna da :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yorumundan sonra dönüp ben de bir okudum, ne kadar yol kat edemiyor oluşuma gülüyorum şu an. güzel yorumların için teşekkür ederim, karanlık güzeldir, insanlar arasında bağ kurar.

      Sil
    2. "karanlık güzeldir, insanlar arasında bağ kurar." Bu da çok iyi. Yazı yetmedi, yorumda bile alıntılanacak değeri ortaya koydun. Yüksek performans! :)

      Sil
    3. öyledir ama, değil midir? :) kendimi senin için geliştireceğim :))

      Sil
    4. Belki; duruma göre değişir :)

      Yakın geçmişte bir blogda dönme dolapla ilgili bir yazı okumuştum, ondan dolayı mı aklımda kaldığını bilmiyorum, ama yorumdan alıntıladığım cümlen zihnimde mekân olarak lunaparkla, nesne olarak da dönme dolapla özdeşleşti :)

      Bunun daha da iyisi varsa/olacaksa zihnim için güzel haber :)İyi yazanlardansın.

      Sil
    5. çok teşekkür ediyorum, bunu duymak, aslında okumak tabii, o kadar güzel ki...

      Sil