14 Aralık 2020 Pazartesi

Gündelik Sayıklamalar - 15 Aralık - Su Sızıyor

Hayatımın en yoğun dönemlerinden birini yaşıyor olabilirim. Çok enteresan. Evden hiç çıkmıyorum, odadan bile neredeyse çok az çıkıyorum fakat bu “koşuşturma” bitmiyor. Kendi derslerim, verdiğim dersler, kendi ödevlerim, öğrencilerin ödevleri-sınavları, hepsi birbirine karışmış durumda. Uyku düzenim hiç bu kadar bozulmamıştı. Yeme düzenim hiç bu kadar bozulmamıştı. Fakat son beş-altı aydır da kendimi hiç bu kadar iyi hissetmemiştim. Aynı zamanda yaşadığım buhranların derecesi de hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Şimdi ben bunları peş peşe yazınca ne kadar anlamsız görünüyor, tüm bunların hepsi aynı anda nasıl olabilir? Bilemiyorum, gerçekten bilemiyorum.

Dışarıda fırtına var. Hem ürküyorum hem çok seviyorum. İzlediğim film yarım kaldı çünkü internet berbat durumda. Radyo3 çalıyor yine de, keyifli. Birkaç gün önce aldığım termos kupa hayatımı kurtardı, kahve-çay hiç soğumuyor ders boyunca, bitsin diye beklemiyorum. Gece bitirdiğim kitabın yarattığı birkaç soru dönüyor kafamda, bir de bitmiş olmasının yarattığı huzur. Çok uzun zamandır doğru düzgün okuyamayan ben için bunun ne anlama geldiğini ifade edemem. S. bana kızgın, günlerdir gözlerini ayırmadığı tüm ekranları kapatmaya zorladığım için. Gözleri yorulmuş, bazen sadece zorbalık işe yarıyor. Yine de sözümü -hiç istemese de- dinliyor oluşunu çok seviyorum. Tüm halleriyle burnumda tütüyor, en çok da hoşuna giden bir şeyle karşılaştığında yaşadığı heyecan, o heyecanla bana konuyu anlatması, kurduğu cümleler, bir yandan küçücük bir çocuğun gözleri bir yandan bilmiş adam cümleleri… Pandeminin yarattığı gerginliğin karşısına işte bu özlem çıkıyor ve her şeye rağmen kavuşmak çekiyor canım.

En son aldığım kitaplardan birini daha bitirdikten hemen sonra hevesle toparladığım yeni kitapları alacağım. Bir ara 2020’de izleyip çok sevdiğim filmleri sıralayacağım. Uslu bir kadın olup şirinleri görmeyi de bekleyeceğim. Hepsi bu.

12 yorum:

  1. Kolaylıklar diliyorum öncelikle.

    Daha az yorgunluk ve iş diye düşünüp , gerçeğin tam tersi olması hali çok ilginç sahiden. Bugün diğer günlere nazaran daha rahatım dediğimde işler hep daha fazla oluyor :) Şartlanma halimiz mi bizleri böyle bir sürece koyuyor bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki de evde olmanın rahatlığına kanıyoruz, bilemiyorum ki :) çok sevgiler :)

      Sil
  2. İnsanevlatları olarak herşeyi bir arada yaşayabilen bir bünyemiz var, yaşadıkça sınırlarının nasıl genişleyebileceğini de kimi zaman hayretle, kimi saman neşeyle, bazen de korkuyla deneyimleyebiliyoruz. Demem o ki, hepsini aynı anda hissedebiliriz de, zaman gelir hiçbirini hissetmeyebiliriz de.. Güzel olsun her şey, uslu olmasak da Şirinleri görelim bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirinleri görmek konusuna katılıyorum, her şeyi aynı anda deneyimlememize ise daha çok katılıyorum, epey tuhaf yaratıklarız :)

      Sil
  3. Merhaba hocam. Bloğunuz çok güzel. Yayınlarınızı beğenerek okuyorum.bende sizi bloğuma beklerim.

    https://yusufakmann.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Ya Gargamel kısmen de olsa emeline ulaştıysa ve Şirinler'i tek tek yakaladıysa... Onları derin kazandaki kızgın suya atacakken... Azman'ın ayağı takılsa ve patisi kazana değip uf olsa... O sırada, Gargamel'in elinden kurtulan birkaç Şirin, diğer arkadaşlarını kurtarmak için var gücüyle uğraşsa... Derken işler ne Gargamel ne de onlar için yolunda gitse... Neticede sihir tutsa, ama beklenen olmasa... Bütün Şirinler o an gökyüzüne hapsolsa ve aslında göğün rengi Şirinler'den dolayı maviye boyansa... Belki us, önündeki ekrandan veya herhangi bir şeyden başını kaldırıp baktığın gökle ilgilidir... Belki uslu bir kadın olup göğe bakarak Şirinler'i görebilirsin :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde pırıl pırıl masmavi bir gökyüzüne bakınca şirinleri görebilirim fakat ben açık havaları sevmiyorum. şirinleri görme isteğime ket vurmam gerekecek :) kocaman sevgiler :)

      Sil
  5. neden buhran yaşıyon ki yaa. anlattığın her şey iyi hoş. dolu dolu yaşamak evde, yorulmak filan ne güzel. buhran nerden çıkıyoooo :) s dediğin çıkarıyo herhalde o zaman :) ya da ailen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buhranlar karakterimin bir parçası deep, birilerinin katkısı elbette vardır ama kendi başıma da bu işin altından kalkabiliyorum :))

      Sil
  6. Ben de senin hayatın benzerini yaşıyorum. Ohh misss. Evde, odamda ve hatta yatağımın üzerinde şirket işlerimi yapıyorum, film izliyorum. Blog falan. Akşamları yürüyüş yapıyorum. Kendi halimdeyim. Düşünsene insanlardan uzak sakin bir hayat 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pandeminin benim için "iyi" bir yanı olduğunu söylemeye çekiniyorum bazan ama bu yalıtılmışlık gerçekten iyi. elbette birçok şeyi özledim ama bir yandan da... bence sen beni çok iyi anladın :))

      Sil