12 Temmuz 2022 Salı

Hakkımızda


Canım Momentos’un güzelim podcast serilerinden biri “Blog Dünyasında Bu Hafta” bloggerlar üzerine, dinlemesi de pek keyifli. Bana da yer vereceğini söylediğinde çok güzel hissettim, değer vermiş, layık görmüş nasıl mutluluk verici. Ama benim kendimi tanıtan bir metnim yok blog içinde bir yerlerde. Eee? Kimim ben? Çocukluğu 90’larda geçmiş boğa burcu bir kadınım. Daha çok ayıyı andıran bir kediyle İstanbul’da yaşıyorum. Ailemde herkes okumuştur, evimizin kitabı hiç eksik olmaz, dolayısıyla ben de kitaplarla iç içe oldum hep. Öyle olunca yazmaya da başladım. 2006 yılı falandı galiba ilk bloğumu açtığımda, öykümsü şeyler yazıyordum, bir de ergenlik yıllarının yarattığı romantizmi döküyordum galiba. Sonra uzun süre Kayıp Ruhlu Kediler isimli bloğumda yazdım. Nasıl severek. Ne güzel insanlarla tanıştım. Okuduğum kitaplara dair, izlediğim filmlere dair ne gelirse aklıma. Bir yandan günlüğümdü, bir yandan kendimce biriktirdiğim entelektüel arşiv. Sonra da burayı açtım, devam ettim aynı şekilde kayıt tutmaya. Bazen yoğun, bazen uzun aralıklı, ama hep devam ettim. Editörlük yapıp özel ders veriyorum şu günlerde. Doktora yapıyorum bir yandan siyaset biliminde. Hayatımın çok büyük bir bölümü okumak ve yazmakla geçiyor dolayısıyla. Okuma maceram da yaşadığım küçük şehirdeki Bilim ve Sanat Merkezi’nde Türkçe öğretmenimin Suç ve Ceza’yı elime vermesiyle başladı gerçek anlamda. Ondan önce Harry Potter okumalarım dışında pek bir tutkum yoktu edebiyata. Sonra ihtiyacım olan buymuş çok da ihtiyaç sahibiymişim gibi okumaya başladım. Genellikle Klasik Batı Edebiyatı. Türk Edebiyatıyla kaynaşmam çok geçtir, hala çok açığım vardır bu yüzden. Kendim yazmak konusunda çok yetenekli değilim belki, belki de yeterince vakit ayırıp çalışmadığım için, edebi şeyler yazmayı uzun zaman önce bıraktım. Bugünlerde memleketimde Kemal Tahir kitaplarına gömülmüş, fotoğraf çekip film izleyerek vakit geçiriyorum. Yakında tezimle ilgili sıkışacağım için son rahat haftalarımda şımarma hakkımı kullanıyorum. Gerisi iyilik güzellik ^;^  

12 yorum:

  1. Ah harikasın sen yaaaa :) <3 binlerce teşekkürler.. bugün öğleden sonram tamamen seninle geçti. Öyle mesudum ki, film listelerim mi çoğalmadı, kitap listeleri mi dersin.. say sayabildiğin kadar. Durup eski yayınlara yorum da yaptım. Eline sağlık.. işimi kolaylaştırdın. Gönülden teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzelsin böyle, ben teşekkür ederim böyle güzel hissettirdiğin için :)

      Sil
  2. Tanıştığıma memnun oldum :)
    Hala blog yazan birilerini gördükçe de memnun oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de memnun oldum çok :) daha epey zaman yazacakmışım gibi duruyor :)

      Sil
  3. Merhaba Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
  4. seni tanımak güzel, nice paylaşımlara...:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Momentos sizden bahsedince bir uğramak istedim. Daha sık uğramak istediğim bloglar arasındasınız ama bir türlü yetişemiyorum. Kendinizi tanıtmak inceliğinde bulunduğunuz için teşekkürler. Hemen bir önceki sayfanıza dönüyorum. Çünkü iliştirdiğiniz videodaki By the Sea parçasıyla yatıp kalkıyorum bu aralar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel, ben vesile olduysam daha da güzel :) daha çok görüşmek dileğiyle o halde

      Sil
  6. Benim okuma maceram da Türkçe öğretmenimin elime "Fareler ve İnsanlar " ı vermesiyle başlamıştı:)
    Bu arada blogunuzu Sevgili Momentos 'un Spotify de yaptığı blog tanıtımları sayesinde keşfettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fareler ve İnsanlar benim de ilk okumalarım arasındadır, canım kitap. hoş geldiniz sefalar getirdiniz :)

      Sil