16 Eylül 2024 Pazartesi

Eski Defterler

Uyandım, kendimi yataktan kaldırmak zor olmadı. Artık işe gitmesem de aynı saatte uyanıyorum. Pazar günü de uyandım. Kendimi uzun zamandır yapmadığım şeyle uyandırdım hatta, ritüel! Bu sabah da öyle. Ne güzel ne güzel. Elimi yüzümü yıkayıp mutfağa gittim. Önce kahveleri yaptım. Sonra yanıma alacağım yemeği ısıttım. Sandviç yaptım. Bulaşık makinesini boşalttım bu arada, kirlileri doldurdum. Termosum, kahvaltım, öğle yemeğim hazır, çantama koydum. Sonra saçım, makyajım, kıyafetim. Hazır. Servis, gecikti ama birkaç dakika. Okul. Hava öyle güzel ki, serin. Çay içiyorum sandviçin yanında. Çok yemiş gibi hissediyorum. Bugün sigarayı mümkün olduğunca az içme kararındayım. Azıcık. Bir-iki. Öğleden önce iki tane içiyorum bile. Bir öğrenci, ders seçecek, seçiyoruz.

Bugün artık bitirmem gereken bir kitap var; İdeolojinin Serüveni. Artık bitmeli, notları da yazmalıyım. Fakat ne kitabı açasım var ne de okuyasım. Aksi gibi sigara içmek için dayanılmaz bir istek duyuyorum ki genelde böyle olmaz.

Birkaç gündür aklımda İbrahim var. Neden bilmem, özlem duyuyorum bu hayali insana. Dün Yüzüklerin Efendisi okurken İbrahim gelip “bir şeyler hazırlayıp yiyelim mi?” diye sordu, kalkıp salata yaptık beraber, eski sahilleri ve denizleri konuştuk, ya da ben onu sürüklediğim eski sahilleri ve denizleri düşündüm. Sonra kendimi uyuşturmak için çok fazla çaba sarf ettiğimi, bunun beni yorduğunu, biraz sakinleşmek için akışına bırakmam gerektiğini, bunun gibi merhametli ve şefkatli bir sürü şey söyledi. İbrahim’in şifalı biri olduğunu düşündüm. Düşündüğüm için var İbrahim, Uzun İhsan Efendi o kadar haklı ki, İbrahim’le konuşabiliyor, yemek yapıp yiyebiliyor, “varlığında” şifa bulabiliyorsam, İbrahim’in olmadığını kim nasıl kanıtlar? Sonra yaşam mücadelesi konulu karlı kışlı bir film açtıK. Film aşk filmi çıktı, hah! Ama izlediK sıkılmadan, filmdeki aşk hoşumuZa bile gitti. 

Eski yazılardan birinde şöyle yazmışım “Putların hepsini ben kırdım, işin kalmadı yapacak, bana geri gelsene İbrahim.”

İbrahim’i beklemekten vazgeçtiğim için kendime biraz kırgınım. 

1 yorum: